Rok vydání: listopad 2006 | |
Příběh
Rock podvraťáků je první českou hrou vytvořenou čistě na motivy celovečerního filmu (pomiňme hru z produkce CP Hovniválové aneb záhada komiksu, která sice na motivy filmu nebyla, ale je v ní několik scének, z nichž některé jsou téměř vtipné, a sluší se jí tu proto udělat reklamu). Snímek Rock podvraťáků vychází z autorské dílny teenagerských komedíí Snowborďáci a Rafťáci a lze očekávat, že podobné publiku osloví jak připravovaný film, tak nová hra.
Hra vznikala současně s natáčením filmového snímku a může být proto zajímavé sledovat i to, jak se k věci postavili oba tvůrčí týmy, neboť v rámci nařízení EU hovořícího o rozmanitosti evropské kultury a minimálně 20% podílu fancouzských erotických filmů v televizním vysílání po desáté hodině večerní rozhodl koordinační výbor ministerstva pro kulturu a pieroty o tom, že příprava filmového a herního projektu bude probíhat odděleně, pročež bylo na informační kanály filmového a herdního týmu uvaleno embargo a složka s informacemi o Podvraťácích byla pod názvem "Potkáme se na konci" přeložena do kartotéky "Bojové hry".
Naštěstí, máme-li se věnovat čistě hře, manageři junioři i manageři senioři z CP se v nastalé situaci dokázali zorientovat velice rychle a své role se zhostili, jak to šlo. Například záhy dovodili, že v hlavních rolích zřejmě neuvidíme populární duo Miloš Kopecký - Miroslav Horníček a s chladnou hlavou si poradili i s dalšími potížemi, třeba když taktně odmítli nabídku skupiny Moravanka týkající se možnosti pořízení originálního soundtracku filmu s názvem "Pepíček Zíma uvádí : Rok podvraťáků, alíků a jiných ňafíků aneb Příště zase u vás".
Díky usilí a společné vizi filmového i programového štábu tak je jisté, že podobně jako film, i počítačová podoba této teenagerské road-game přináší příběh čtveřice
rockerů, kteří si vzali do hlavy, že peníze na své nové nástroje seženou za každou cenu, i kdyby to znamenalo zaplést se s místními mafiány.
Kromě talentu pro hudbu však mají kluci ještě jednu výraznou vlohu - unikátní schopnost vyrábět průšvihy. A tak nejen díky nepovedenému pokusu
o vydírání mafiánského bosse po nich za chvíli jde polovina města. Od nadržených punkerek, přes zaměstnance berního úřadu, gangstery konče.
Hra
Hra je koncipována jako závodní 3D arkáda, v níž hráč ovládá vůz se čtyřmi hlavními hrdiny, kteří se za jízdy naklánějí z oken, v každé
ruce drží zbraň a bojují s početnějším a obvykle mnohem lépe vyzbrojeným nepřítelem. Divoké přestřelky ve vysoké rychlosti, které jsou nosníkem hry,
jsou v pravidelných intervalech střídány možností obstarat si nové zbraně nebo dokonce jiný, lepší vůz.
Nedostatek peněz a také reálných možností k nákupu
výzbroje dohánějí kluci svou vynalézavostí a tak neváhají využít nejen téměř muzejních exponátů zbraní nalezených porůznu u příbuzných, ale také věcí,
které jako zbraně původně sloužit neměly. S podobným druhem kutilství přistupují muzikanti i ke svému autu a tak jejich jízda po silnici připomíná za chvíli
zběsilé řádění rozzuřené mechanické čtyřhlavé hydry, za kterou zůstává jen spoušť a hromada velmi překvapených nepřátel.
Jede traktor je to Zetor
Zvláštní kapitolou samou o sobě je složení vozového parku. Ve hře je využito několik typů reálných automobilů, které si hráč může sám upravovat. Každý řidič jistě rád sáhne po vozech Lexus LS 430 a SC 430, ovšem asi málokdo odolá i speciálním nabídkám typu Škoda, Avia nebo Zetor. A pokud k tomu připočtete možnost jejich vybavení kulometem či metačem tenisových míčků, nelze asi pochybovat o tom, že o zábavu bude postaráno.
Za povšimnutí stojí
- Explozivní akce s desítkami moderních zbraní, ale i zbraní z první a druhé světové války i z války z Vietnamu
- Přestřelky s pěšími i pojízdnými nepřáteli
- Využití fyziky jako součásti hratelnosti
- Boj s nepřáteli za pomoci vychytávek jako strhávání překážek do cesty pronásledovatelům, vylévání oleje na silnici, vypouštění dýmu atd
- Plně využitý moderní 3D engine se všemi vlastnostmi, které by špičková soudobá hra měla mít
Screenshoty ze hry